Ik heb de openstaande facturen betaald, maar in het portaal staat van niet. Hoe kan dit?
Algemeen
Dan moet de betaling waarschijnlijk nog in ons systeem verwerkt worden.
Heb jij je huurdersportaal Mijn NMG al geactiveerd? Hier regel je veel zaken zelf, zoals bijvoorbeeld je reparatieverzoek of automatische incasso. Klik op ‘inloggen op Mijn NMG’ om je account te activeren!
Op deze pagina vind je meer informatie over zaken rondom huurbetalingen. Wij bieden je informatie om je te helpen bij je financiële huurzaken. In de meest gestelde vragen vind je veel antwoorden op veel van je vragen en met de servicebuttons op deze pagina regel je veel zaken gemakkelijk zelf.
In jouw huurdersportaal Mijn NMG vind je gemakkelijk al jouw betalingsgegevens terug. Bekijk je eventuele betaalachterstanden en krijg direct inzicht in je betalingshistorie. Wil je het jezelf nog makkelijker maken? Via Mijn NMG kun je ook eenvoudig een automatische incasso aanvragen, zodat je huur voortaan automatisch en op tijd wordt betaald. Log in en ervaar het gemak van alle huurgerelateerde zaken op één plek.
Dan moet de betaling waarschijnlijk nog in ons systeem verwerkt worden.
Je kunt het verzoeken indienen via het contactformulier.
Dit is helaas niet mogelijk.
Dit is helaas niet mogelijk.
Het is mogelijk om de huur meerdere maanden vooruit te betalen. Vermeld bij het over maken welke maanden je betaalt.
Nee, de huur moet altijd op of voor de eerste dag van de maand betaald zijn.
Je krijgt normaal gesproken geen huurfactuur van ons. Mocht dit wel nodig zijn, dan verzoeken wij je contact opnemen met onze afdeling debiteuren via het contactformulier.
De huur kun je via een automatische incasso voldoen of zelf overmaken. Wil je een automatische incassomachtiging activeren, dan kun je dit formulier invullen.
De huur moet altijd op of voor de eerste dag van de maand betaald zijn.
Ja dat mag. Dit kan je zelf regelen in je bankpakket. Je kan wel een bericht van ons verwachten met de mededeling dat de incasso is gestorneerd en dat je de huur handmatig moet overmaken. Dit is dan natuurlijk niet meer nodig.
Wij incasseren alleen de huur, dit gebeurt op de eerste werkdag van de maand. Andere rekeningen zoals een afrekening servicekosten of een reparatie die voor jouw rekening komt, zullen wij nooit incasseren.
Om de volgende incasso via een nieuw rekeningnummer te laten incasseren dien je een nieuwe machtiging af te geven. Dit kan je doen via het formulier dit formulier.
Als de laatste incasso ook teruggedraaid dient te worden, kan dit het snelst opgelost worden door de incasso zelf terug te halen in het bankpakket. Je zoekt dan de afschrijving op en klikt op storneren of terugboeken. Het bedrag zal vervolgens per de zelfde valutadatum terug op de rekening worden gestort.
Vervolgens kan je het bedrag handmatig overmaken met het juiste rekeningnummer.
De hoogte van de (kale) huur kun je vinden in de laatste huurprijsaanpassingbrief (huurverhogingsbrief) of in je huurcontract. Het aandeel van de servicekosten voor bijvoorbeeld schoonmaak, energiekosten algemene ruimten en huismeester blijkt uit de afrekening servicekosten. Mocht je nog nooit een afrekening servicekosten hebben ontvangen omdat je pas sinds kort huurt, of niet zeker zijn over de bedragen die je moet invullen, neem dan contact op met de afdeling servicekosten via het contactformulier.
Het kan zijn dat de incasso om diverse redenen niet is uitgevoerd. Je kunt dit zelf altijd handmatig doen. Mocht je er toch vragen over hebben dan is het verzoek je vraag te stellen via het contactformulier.
Vragen over de stookkostenafrekening kun je stellen via het contactformulier op onze website.
Wanneer je inlogt op je eigen huurdersportaal kan je inzien welke facturen er nog open staan.
Waarschijnlijk hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar gekruist. Je mag altijd via het contactformulier contact opnemen om zeker te weten dat wij de betaling goed hebben verwerkt. Het is handig om meteen een betaalbewijs mee te sturen, zoals een screenshot van de overboeking.
Ja, NMG voldoet aan de verplichtingen zoals gesteld in de Wet Kwaliteit Incasso dienstverleners (Wki) en mag namens derden (de vastgoedeigenaar) herinneren en aanmanen. NMG staat ingeschreven in het register incassodienstverlening van Justis onder nummer 00176.
Het is verstandig om direct een betalingsregeling aan te vragen. Dit kan door het invullen van
op onze website. Heb je hier vragen over of wil je advies? Dan kun je het beste contact opnemen via het contactformulier of door te bellen naar 088-2007060. Als je dit niet doet, loop je risico dat vordering van de schuld bij de deurwaarder wordt neergelegd, en dit heeft helaas extra kosten tot gevolg.Als je een betalingsregeling hebt afgesproken moet je het bedrag altijd zelf overmaken. Je kunt het beste een automatische overboeking instellen, zodat je het betalen van de maandelijkse termijn niet kunt vergeten. Een regeling via automatische incasso is helaas niet mogelijk omdat wij alleen de lopende huur mogen incasseren.
Hiervoor kun je contact opnemen met onze afdeling Debiteuren via het contactformulier of door te bellen naar 088-2007060.
Het hangt van je situatie af hoe vaak je een betalingsregeling mag aanvragen. Neem contact met ons op via het contactformulier.
Neem direct contact met ons op via het contactformulier. Als je je niet aan de betaalregeling houdt, loop je het risico dat we de vordering van de schuld bij een deurwaarder neerleggen. Dit kan extra kosten tot gevolg hebben.
Dat is afhankelijk van het openstaande bedrag en je situatie. Een betalingsregeling moet altijd worden afgestemd met onze afdeling Debiteuren. Je kunt hiervoor een verzoek indienen via
.In je eigen huurdersportaal kun je de huidige achterstand zien. Gelieve er wel rekening mee te houden dan het kan zijn dat een gedane betaling nog verwerkt moet worden.
Je kunt altijd een verzoek indienen voor een betalingsregeling via het
.Wij zullen altijd de huurprijs die in ons systeem staat incasseren. Mocht je twijfels hebben over de juistheid van dit bedrag dan verzoeken wij je dit te melden via het contactformulier.
Neem hiervoor contact op met de afdeling debiteuren via het contactformulier.
Je bankrekeningnummer kun je aanpassen door dit formulier in te vullen.
Je kunt hiervoor het verzoek indienen via het contactformulier.
Je kan contact opnemen met onze afdeling debiteuren middels het contactformulier of door te bellen naar 088-2007060.
Als je rekeningnummer is gewijzigd, zul je opnieuw dit formulier moeten invullen. De oude machtiging blijft dan namelijk niet geldig. Je kunt het formulier hier vinden in jouw eigen inlogportaal.
Wij mogen maar één keer per maand de huur incasseren. Als deze mislukt of wordt gestorneerd, zul je voor die maand de huur zelf aan ons over moeten maken.
De huur wordt maandelijks op de eerste werkdag van de maand afgeschreven.
Je kunt dit schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven, dan zullen we de machtiging uit ons systeem halen.
Via dit formulier kun je hiervoor een aanvraag indienen. Wij hebben ongeveer twee weken verwerkingstijd hiervoor nodig.