Huurbetalingen

De debiteurenadministratie verzorgt alles rondom de huurbetalingen en de verwerking van de contractgegevens.

Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je antwoord hier niet tussen? Neem een kijkje in onze kennisbank of stel je vraag via ons contactformulier.

Veel gevraagd over Huur betalen

Ik heb de openstaande facturen betaald, maar in het portaal staat van niet. Hoe kan dit?

Algemeen

Dan moet de betaling waarschijnlijk nog in ons systeem verwerkt worden.

Ik heb een verhuurdersverklaring nodig. Willen jullie deze voor mij opstellen?

Algemeen

Je kunt de verhuurdersverklaring aanvragen door het

formulier

in te vullen.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Je kunt het verzoeken indienen via het contactformulier.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

Dit is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Dit is helaas niet mogelijk.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Het is mogelijk om de huur meerdere maanden vooruit te betalen. Vermeld bij het over maken welke maanden je betaalt.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

Nee, de huur moet altijd op of voor de eerste dag van de maand betaald zijn.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Algemeen

Je krijgt normaal gesproken geen huurfactuur van ons. Mocht dit wel nodig zijn, dan verzoeken wij je contact opnemen met onze afdeling debiteuren via het contactformulier.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

De huur kun je via een automatische incasso voldoen of zelf overmaken. Wil je een automatische incassomachtiging activeren, dan kun je dit formulier invullen.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet altijd op of voor de eerste dag van de maand betaald zijn.

Mag ik mijn automatische incasso laten storneren als ik al handmatig mijn huur heb overgemaakt voor deze maand?

Algemeen

Ja dat mag. Dit kan je zelf regelen in je bankpakket. Je kan wel een bericht van ons verwachten met de mededeling dat de incasso is gestorneerd en dat je de huur handmatig moet overmaken. Dit is dan natuurlijk niet meer nodig. 

Er is iets afgeschreven van mijn rekening, is dit de huurbetaling?

Algemeen

Wij incasseren alleen de huur, dit gebeurt op de eerste werkdag van de maand. Andere rekeningen zoals een afrekening servicekosten of een reparatie die voor jouw rekening komt, zullen wij nooit incasseren.

De huur is vanaf een verkeerd rekeningnummer afgeschreven. Kan dit herstelt worden?

Algemeen

Om de volgende incasso via een nieuw rekeningnummer te laten incasseren dien je een nieuwe machtiging af te geven. Dit kan je doen via het formulier dit formulier.

Als de laatste incasso ook teruggedraaid dient te worden, kan dit het snelst opgelost worden door de incasso zelf terug te halen in het bankpakket. Je zoekt dan de afschrijving op en klikt op storneren of terugboeken. Het bedrag zal vervolgens per de zelfde valutadatum terug op de rekening worden gestort. 

Vervolgens kan je het bedrag handmatig overmaken met het juiste rekeningnummer. 

Ik wil een huurspecificatie ontvangen. Hoe kan ik dit aanvragen?

Algemeen

De hoogte van de (kale) huur kun je vinden in de laatste huurprijsaanpassingbrief (huurverhogingsbrief) of in je huurcontract. Het aandeel van de servicekosten voor bijvoorbeeld schoonmaak, energiekosten algemene ruimten en huismeester blijkt uit de afrekening servicekosten. Mocht je nog nooit een afrekening servicekosten hebben ontvangen omdat je pas sinds kort huurt, of niet zeker zijn over de bedragen die je moet invullen, neem dan contact op met de afdeling servicekosten via het contactformulier.

Ik heb een aanmaning gekregen terwijl ik automatische incasso heb. Hoe kan dit?

Algemeen

Het kan zijn dat de incasso om diverse redenen niet is uitgevoerd. Je kunt dit zelf altijd handmatig doen. Mocht je er toch vragen over hebben dan is het verzoek je vraag te stellen via het contactformulier.

Mijn TTB (tijdelijke tegemoetkoming blokaansluiting) is niet verrekend met de nota die ik ontvangen heb. Wat nu?

Algemeen

Vragen over de stookkostenafrekening kun je stellen via het contactformulier op onze website.

Ik ontvang een betalingsherinnering. Waar gaat dit precies over?

Algemeen

Wanneer je inlogt op je eigen huurdersportaal kan je inzien welke facturen er nog open staan.

Ik ontvang een tweede betalingsherinnering maar heb de huur betaald. Wat moet ik doen?

Algemeen

Waarschijnlijk hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar gekruist. Je mag altijd via het contactformulier contact opnemen om zeker te weten dat wij de betaling goed hebben verwerkt. Het is handig om meteen een betaalbewijs mee te sturen, zoals een screenshot van de overboeking.

Ik ontvang een herinnering of aanmaning van NMG namens de vastgoedeigenaar. Mag NMG dit wel versturen?

Algemeen

Ja, NMG voldoet aan de verplichtingen zoals gesteld in de Wet Kwaliteit Incasso dienstverleners (Wki) en mag namens derden (de vastgoedeigenaar) herinneren en aanmanen. NMG staat ingeschreven in het register incassodienstverlening van Justis onder nummer 00176. 

Veel gevraagd over Betalingsregeling

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het is verstandig om direct een betalingsregeling aan te vragen. Dit kan door het invullen van

het aanvraagformulier

op onze website. Heb je hier vragen over of wil je advies? Dan kun je het beste contact opnemen via het contactformulier of door te bellen naar 088-2007060. Als je dit niet doet, loop je risico dat vordering van de schuld bij de deurwaarder wordt neergelegd, en dit heeft helaas extra kosten tot gevolg.

Op welke manier kan ik mijn betalingsregeling betalen?

Algemeen

Als je een betalingsregeling hebt afgesproken moet je het bedrag altijd zelf overmaken. Je kunt het beste een automatische overboeking instellen, zodat je het betalen van de maandelijkse termijn niet kunt vergeten. Een regeling via automatische incasso is helaas niet mogelijk omdat wij alleen de lopende huur mogen incasseren.

Ik heb een betalingsregeling afgesproken maar ik wil de afspraken wijzigen. Hoe doe ik dit?

Algemeen

Hiervoor kun je contact opnemen met onze afdeling Debiteuren via het contactformulier of door te bellen naar 088-2007060.

Hoe vaak mag ik een betalingsregeling aanvragen?

Algemeen

Het hangt van je situatie af hoe vaak je een betalingsregeling mag aanvragen. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Ik heb een betalingsregeling met jullie afgesproken maar ik kan deze niet nakomen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem direct contact met ons op via het contactformulier. Als je je niet aan de betaalregeling houdt, loop je het risico dat we de vordering van de schuld bij een deurwaarder neerleggen. Dit kan extra kosten tot gevolg hebben.

Uit hoeveel termijnen mag een betalingsregeling bestaan?

Algemeen

Dat is afhankelijk van het openstaande bedrag en je situatie. Een betalingsregeling moet altijd worden afgestemd met onze afdeling Debiteuren. Je kunt hiervoor een verzoek indienen via

het aanvraagformulier

.

Ik heb een betalingsachterstand. Hoe hoog is mijn achterstand?

Algemeen

In je eigen huurdersportaal kun je de huidige achterstand zien. Gelieve er wel rekening mee te houden dan het kan zijn dat een gedane betaling nog verwerkt moet worden.

Ik heb een betalingsachterstand en wil hier graag een regeling voor treffen. Hoe doe ik dit?

Algemeen

Je kunt altijd een verzoek indienen voor een betalingsregeling via het

het aanvraagformulier

.